FAQ, veelgestelde vragen
Accessoires, verzorgingsproducten en speelgoed kunnen binnen 7 dagen na ontvangst geruild worden, op voorwaarde dat het product niet gebruikt is. Bij gebruikssporen, missen van het etiket, zal het aankoopbedrag niet teruggestort worden. Retourneren kan op eigen kosten. Voeding, inclusief snacks en supplementen, kan nooit geretourneerd worden omwille van gezondheidsmaatregelen.
De geadviseerde hoeveelheden vindt u meestal terug op de verpakking. Bij de brokken zal u de hoeveelheid bijvoorbeeld makkelijk kunnen berekenen aan de hand van een tabel die op de zak staat. Voor diepvriesvoer en gestoomde voeding geldt een algemene richtlijn van zo’n 25 gram per kilo hond per dag. Weegt uw hond dus 10 kilogram? Dan mag hij gemiddeld 250 gram vlees per dag eten. Daarbovenop kan dan nog zo’n 10% aan o.a. gestoomde groenten, zoete aardappel, rijst, ei, noem maar op. De hoeveelheden wijken uiteraard af bij actieve honden, puppy’s, drachtige honden… Voor advies op maat contacteert u best onze winkel. Tip: Bereken de hoeveelheid voer steeds op het streefgewicht van uw hond en niet op het huidige gewicht, indien er sprake is van over- of ondergewicht.
Dat is afhankelijk van het type voer. Eenmaal het diepvriesvoer ontdooid is, blijft het nog 2-3 dagen houdbaar in de koelkast. Ook gestoomde maaltijden kunnen na opening nog enkele dagen in de koelkast bewaard worden. Bij brokken raden we aan om geen te grote zakken te kopen voor kleinere rassen, ook al zijn deze in prijs misschien wat voordeliger. Een zak brokken die te lang open blijft staan, zal stilaan oxideren en dus zullen de brokken slecht worden nog voor de houdbaarheidsdatum verstreken is.
Ja. Indien we een bepaald merk al verdelen, kunnen wij meestal aan het gehele assortiment van dat merk geraken en dit dus persoonlijk voor u bijbestellen. Bent u bijvoorbeeld specifiek op zoek naar de “Runner Hert diepvriesworsten van 500 gram”? Dan kunnen wij dit wekelijks bestellen samen met onze andere Runner producten die we wel verdelen. Houd er rekening mee dat u bij specifieke bestellingen steeds een volledige doos dient aan te kopen.
Ja. Uiteraard staan we open voor al uw vragen. Kom daarvoor even langs in onze shop of stuur ons een mailtje naar info@lucky-lou.be. Onthoud wel dat u bij ernstige problemen steeds de dierenarts contacteert i.p.v. een dierenvoedingswinkel.